روش تشخیص گلوبال یا چین بودن رام گوشی های شیائومی

شیائومی یک شرکت چینی در زمینه تولید و توسعه گوشی های موبایل، لوازم جانبی موبایل و دیگر لوازم الکترونیکی است که در ماه اوت 2011 توسط  شخصی به نام لی چون تاسیس شده است. این شرکت با عرضه محصولات متنوع و همچنین قیمت مناسب خود توانسته بخش عظیمی از بازار تلفن همراه در ایران را به تصاحب خود درآورد.

گوشی‌های موبایل این برند با دو رام چین، مخصوص کشور چین و رام گلوبال جهت ورود به بازارهای جهانی عرضه می‌شوند که هر کدام دارای ویژگی‌ها و مشخصات متفاوتی هستند. یکی از سوالاتی که اکثر خریداران گوشی‌های شیائومی با آن مواجه هستند، تفاوت‌های موجود در مورد قیمت، کیفیت و قطعات به کار رفته رام گلوبال و چین و هم چنین روش تشخیص این دو رام از یکدیگر است.

 

تفاوت گوشی‌های شیائومی با رام چین و گلوبال

رام گلوبال از گوگل پشتیبانی کرده و این قابلیت را دارد تا از نرم‌افزار‌های گوگل مثلPlay Store ،Gmail ،Plays  Service و … استفاده کند. اما رام‌های چینی گوشی شیائومی که مخصوص پک چین و مخصوص بازار چین است، به‌خاطر تحریم‌ها، گوگل را پشتیبانی نمی‌کند.

رام گلوبال گوشی شیائومی از کیبورد و منوی فارسی پشتیبانی می‌کند ولی رام چین از منو فارسی پشتیبانی نمی‌کند ولی قابلیت استفاده از کیبورد عربی در آن وجود دارد. رام گلوبال شامل تبلیغات پاپ‌آپ بوده که قابلیت غیر‌فعال شدن دارند. رام چین هم شامل یک سری نرم‌افزار‌های پرکاربرد چینی است که امکان حذفشان وجود دارد.

برای تشخیص راحت‌تر نوع رام گوشی‌های شیائومی، می‌توان به وجود حرف CN به نشانه چینی بودن رام و حرفMI  به نشانه گلوبال بودن در میان اسم مدل گوشی شیائومی، در قسمت MIUI Version توجه کنیم.

موضوع دیگر نصب رام گلوبال روی گوشی‌های شیائومی با پک چین است. زیرا گوشی‌های شیائومی پک چین ارزان‌تر از گوشی‌های شیائومی گلوبال‌اند، بعضی افراد سودجو پک چین را تهیه و با آنلاک کردن Bootloader، رام گلوبال را روی گوشی پک چین نصب می‌کنند تا کاربر بتواند از سرویس گوگل بهره‌مند شود. یا برای مثال قابلیت دسترسی به کیبورد و منوی فارسی را داشته باشد.

توجه داشته باشید که ممکن است با آنلاک کردن یک سری از مشکلات مثل عدم پشتیبانی از زبان فارسی برطرف شود، اما باعث باگ‌های نرم‌افزاری مانند غیرقابل به روز‌رسانی شدن سیستم‌عامل، نرم‌افزارها و همچنین پایین آمدن کیفیت دوربین یا غیرفعال شدن دوربین ‌شود.

تفاوت گوشی‌های شیائومی با رام چین و گلوبال

در ادامه می‌خواهیم یکی از روش های استاندارد تشخیص  گلوبال یا چینی بودن رام گوشی های شیائومی را به صورت تصویری آموزش دهیم، این روش توسط ابزاری که در سایت شیائومی قرار دارد به راحتی قابل انجام است.

مرحله اول:

وارد سایت شیائومی شده و به صفحه احراز هویت محصول بروید.

مرحله دوم:

کد IMEI و یا سریال گوشی خود را در قسمت IMEI or S/N وارد کنید. شما می توانید این کدها را روی جعبه گوشی موبایل خود مشاهده کنید، همچنین اگر به جعبه گوشی دسترسی ندارید نیز می توانید با شماره گیری #06#* به این کدها دست پیدا کنید.

مرحله سوم:

کد امنیتی نمایش داده شده را در قسمت Verification Code وارد کرده و سپس روی گزینه Verify کلیک کنید.

در صورتی که گوشی موبایل شما دارای رام گلوبال باشد نام مدل، رنگ، مقدار رم و مقدار حافظه داخلی آن را مانند تصویر زیر به زبان انگلیسی مشاهده خواهید کرد.

و اگر گوشی مورد نظر دارای رام چین باشد این پیغام همانطور که در تصویر هم  مشخص است به زبان چینی به نمایش در خواهد آمد.

آوند موبایل
ارسال دیدگاه