بررسی رابط کاربری MIUI 12 + ویدیو

بررسی رابط کاربری Miui 12 شیائومی

به لطف قابلیت های بسیاری که سیستم عامل اندروید در اختیار تولید کنندگان گوشی های موبایل قرار داده هر کدام می توانند رابط کاربری مخصوص به خود را طراحی و روی تلفن های هوشمند راه اندازی نمایند. در این میان برند شیائومی با نسخه جدید رابط کاربری خود یعنی MIUI 12 انتظارات زیادی را برآورده کرده است که قصد داریم در این مطلب به بررسی آن ها بپردازیم.

 

انیمیشن های جدید در MIUI 12

شیائومی با تغییر و اضافه کردن انیمیشن های مختلف روح تازه ای به رابط کاربری MIUI 12 بخشیده است. این تغییرات در هر بخش محسوس و قابل رویت می باشد، به طور مثال باز کردن برنامه ها، پاک کردن برنامه ها، انتخاب گزینه های داخل نوار اعلان، جابجایی بین منوها، نمایش وضعیت آب و هوا و… با انیمیشن هایی جذاب همراه هستند. تمام این تغییرات به کمک فریم ورک جدید شیائومی اتفاق می افتد که Mi Light Cone نام دارد.

 

بررسی رابط کاربری Miui 12

 

مرکز کنترل و نوار اعلان

ظاهر مرکز کنترل و پنل اعلان به کلی تغییر کرده و کمی به پنل اعلان IOS شبیه شده است. عناصر به صورت جدا از هم می باشند و برخی از تنظیمات داخل کاشی هایی کنار هم جای گرفته اند. برای دسترسی به این پنل می توانید در هر بخشی که هستید انگشتتان را روی صفحه به پایین حرکت دهید، اگر انگشتتان را در سمت راست صفحه نمایش به پایین بکشید مرکز کنترل و اگر در سمت چپ این کار را تکرار کنید نوار اعلان را مشاهده خواهید کرد.

 

 

بررسی رابط کاربری Miui 12

 

 

نمایش اطلاعات و داده ها به صورت گرافیکی

اطلاعات نمایش داده شده در هر قسمت از رابط کاربری MIUI 12 به صورت گرافیکی می باشد و صرفا یک سری اعداد کسل کننده نیست. شیائومی برای نمایش اطلاعات فضای ذخیره سازی و همچنین ظرفیت باتری و نحوه استفاده آن، از عناصر بصری متحرک و قابل تعامل بهره برده است. به عنوان مثال میتوانید انگشتتان را روی نمودار مصرف باتری بکشید تا میزان مصرف باتری بر اساس ساعت ظاهر شود.

 

 

بررسی رابط کاربری Miui 12

 

 

حالت تاریک (Dark Mode)

یکی دیگر از قابلیت هایی که به MIUI 12 اضافه شده است حالت تاریک یا Dark Mode می باشد. این قابلیت در شب و هنگام کار کردن در مکان های تاریک کاربردی خواهد بود و طرفداران مخصوص به خود را دارد. لازم به ذکر است می توان از این حالت حتی در برنامه هایی که از آن پشتیبانی نمی کنند هم استفاده کرد. همچنین با فعال کردن این حالت در گوشی های دارای صفحه نمایش AMOLED مصرف باتری نیز کاهش خواهد یافت.

 

 

بررسی رابط کاربری Miui 12

 

 

تصاویر پس زمینه شگفت انگیز (Super Wallpaper)

تصاویر پس زمینه زنده ای از کهکشان و سیارات در MIUI 12 وجود دارد که کاربر می تواند با انتخاب آن ها به عنوان پس زمینه، هنگام باز کردن قفل یا جابجایی میان صفحات مختلف جلوه های بصری جذابی را مشاهده کند.

 

 

بررسی رابط کاربری Miui 12

 

 

قابلیت چند وظیفه ای (Multitasking)

ویژگی چند وظیفه ای یا Multitasking به کاربر این امکان را می دهد که دو برنامه را به صورت همزمان روی صفحه نمایش خود داشته باشد و به صورت جداگانه از آنها استفاده نماید. می توان به راحتی این پنجره های شناور را جابجا کرد و تغییر اندازه داد همچنین این پنجره ها از حرکات ناوبری متقابل هم بدون ایجاد محدودیت پشتیبانی می کنند.

 

 

بررسی رابط کاربری Miui 12

 

 

منوی برنامه ها (App Drawer)

رابط های کاربری طراحی شده توسط شیائومی فاقد منوی برنامه یا App Drawer بوده و این امر همواره با انتقادهایی از سمت کاربران همراه شده است. اما در نسخه MIUI 12 شیائومی مشتری مداری خود را به اثبات رسانده و با توجه به این نظرات قابلیت منوی برنامه را به رابط کاربری جدید خود اضافه کرده است. کاربر می تواند توسط این قابلیت برنامه های خود را در دسته بندی های مختلف مرتب کند، همچنین می تواند از طریق منوی Home Screen این قابلیت را فعال یا غیر فعال نماید.

 

 

 

بررسی رابط کاربری Miui 12

 

 

 

حریم خصوصی در MIUI 12

شیائومی قابلیت هایی برای شخصی سازی حریم خصوصی در MIUI 12 قرار داده تا کاربران از این بابت آسوده خاطر باشند. این قسمت به دو بخش وضعیت (Stats) و مدیریت (Manage) تقسیم می شود. بخش وضعیت برنامه هایی که در آن روز به اطلاعات و داده های مهم گوشی دسترسی دارند را نمایش می دهد و بخش مدیریت هم تمام برنامه های دارای دسترسی به نقاط مهم را لیست می کند. در قسمت مدیریت می توان برای هر برنامه به صورت جداگانه هشدار تنظیم کرد تا در صورت استفاده از میکروفون، دوربین یا موقعیت مکانی پیغامی از طریق نوار اعلانات به کاربر نمایش داده شود.

ویژگی دیگری نیز وجود دارد که به کاربر اجازه می دهد تا تصاویر مورد نظر خود را بدون اطلاعات اضافی به اشتراک بگذارد.

 

 

بررسی رابط کاربری Miui 12

 

 

ویدیوی رابط کاربری MIUI 12

در ویدیوی زیر می توانید تمام قابلیت های گفته شده را مشاهده نمایید.

 

 

آوند موبایل
ارسال دیدگاه