رفع مشکل اتصال انواع هدفون و هندزفری های بی سیم

رفع مشکل اتصال انواع هدفون و هندزفری های بی سیم

 

تا چند وقت پیش ما از هدفون و هندزفری های دارای سیم استفاده می کردیم که از نظر اتصال، پیچیدگی کمتر، ولی از نظر تجربه کاربری، مشکلاتی مانند گره خوردن، پوسیدگی و پاره گی را به همراه داشت.

اما امروزه با پیشرفت صنایع دیجیتال و تولید هدفون های بی سیم گزینه های مناسب تری برای انتخاب در اختیار داریم تا از شنیدن موسیقی یا مکالمه با آشنایان لذت ببریم.

با توجه به بازخوردهای شما عزیزان متوجه شدیم که بسیاری از مشتریان آوند موبایل و خریداران این نوع از هدفون ها در روند متصل نمودن هدفون با دستگاه مورد نظر خود به مشکل بر میخورند. به همین دلیل قصد داریم تا در این مطلب مراحل رفع این مشکل را شرح دهیم.

 

 

اتصال هدفون بی سیم به گوشی موبایل

در ابتدا لازم است بدانیم نحوه کارکرد اکثر هدفون های بی سیم به این شکل است که هر کدام از گوشی های هدفون به صورت جداگانه سیگنال میدهند و برای اولین استفاده لازم است هر دو را به هم کانکت کرده و سپس یکی از گوشی ها، که در بیشتر مدل ها گوشی سمت راست می باشد را با دستگاه مورد نظر کانکت کنیم.

برای متصل کردن هدفون و گوشی موبایل برچسب قسمت انتهایی هدفون ها، که محل اتصال داک شارژ با هدفون می باشد را جدا کرده و هدفون ها را دوباره در داک شارژ قرار می دهیم. سپس آنها را خارج کرده و 5 ثانیه منتظر می مانیم تا به هم متصل شوند. بعد از این مرحله بلوتوث گوشی را روشن کرده و به هدفون کانکت می شویم.

اگر برای اولین بار عملیات اتصال به درستی انجام نگیرد، کاربر با مشکلاتی مانند ضعیف بودن صدای خروجی یا سینک نشدن یکی از هدفون ها رو به رو خواهد شد. جهت حل این مشکل باید هدفون ها را ریست کرده و مجددا متصل کند که در ادامه مراحل آن را ذکر می کنیم.

 

 

رفع مشکل اتصال انواع هدفون و هندزفری های بی سیم

 

 

مدل هایی که دکمه ریست آنها روی خود هدفون قرار دارد

برای هدفون هایی مانند Airdots، Earbuds، GT1 و… که عملیات ریست کردن از طریق خود هدفون ها انجام می گیرد مراحل زیر را به دقت انجام دهید:

1.  اتصال هدفون با بلوتوث گوشی را قطع کنید سپس هدفون ها را داخل داک شارژ قرار دهید.

2. هدفون ها را از داک شارژ خارج کنید، با این عمل هدفون ها روشن می شوند و شما باید هدفون ها را خاموش کنید. (با نگه داشتن دکمه یا در صورت لمسی بودن هدفون، لمس کردن آن به مدت 5 ثانیه هدفون ها خاموش می شوند)

3. دکمه ی هدفون ها را همزمان به مدت 25 ثانیه نگه دارید، سپس چند چراغ پشت سر هم چشمک میزند اما شما ادامه دهید تا 25 ثانیه تمام شود.

4. هدفون ها را داخل داک شارژ قرار دهید و به مدت 5 ثانیه به آن دست نزنید.

5. بعد از گذشت 5 ثانیه هدفون ها را از داک شارژ خارج کنید، هدفون ها روشن خواهند شد. اگر روشن نشدند با فشار دادن دکمه به مدت 5 ثانیه آنها را روشن کنید.

6. بعد از روشن شدن هدفون ها 3 ثانیه زمان بدهید تا هر دو به هم متصل شوند.

7.حالا یکی از هدفون ها به شما سیگنال می دهد و میتوانید با روشن کردن بلوتوث گوشی خود به آن کانکت شوید (در اکثر هدفون ها گوشی سمت راست سیگنال میدهد و در برخی هدفون ها گوشی سمت چپ)

 

 

 

 

رفع مشکل اتصال انواع هدفون و هندزفری های بی سیم

 

 

مدل هایی که دکمه ریست آنها روی داک شارژ قرار دارد

برای اتصال این نوع هدفون ها به گوشی موبایل لازم است پس از جدا کردن برچسب انتهایی هدفون ها، آنها را داخل داک شارژ قرار داده و به مدت 5 ثانیه دکمه ریست روی داک را در حالی که درب داک باز است نگه دارید.

در این هنگام هدفون ها شروع به چشمک زدن می کنند و شما می توانید آنها را با گوشی خود کانکت کنید.

در صورت بروز مشکلات گفته شده برای هدفون هایی مانند 2 Airpods یا Air 2 و… که دکمه ریست آنها روی داک شارژ قرار دارد، می بایست مراحل بالا را از طریق آن دکمه انجام داده و دقت داشته باشید که هدفون ها حتما داخل داک شارژ باشند.

بنابراین مراحل را به ترتیب زیر انجام می دهیم:

1. اتصال بلوتوث هدفون و گوشی موبایلتان را قطع کنید.

2. هدفون ها را داخل دستگاه قرار دهید.

3. دکمه ی ریست روی داک شارژ را به مدت 30 ثانیه نگه دارید در این مدت، درب داک شارژ باید باز باشد. سپس چراغ  داک شارژ شروع به چشمک زدن می کند ولی  شما باید تا پایان 30 ثانیه ادامه دهید.

4. درب داک شارژ را ببندید و بعد از گذشت 10 ثانیه آن را باز کنید.

5. کلید روی داک شارژ را دوباره به مدت 5 ثانیه نگه دارید و پس از گذشت 5 ثانیه هدفون ها شروع به  دادن سیگنال میکنند، بلوتوث دستگاهتان را روشن کنید و به هدفون متصل شوید.

آوند موبایل
ارسال دیدگاه