آموزش

چگونه سیم کارت سوخته همراه اول، ایرانسل و رایتل را فعال کنیم

چگونه سیم کارت سوخته همراه اول ایرانسل و رایتل را فعال کنیم

از مهمترین دلایل سوختن سیم‌کارت، می‌توان به آسیب‌های فیزیکی مثل قراردادن نادرست در خشاب، تماس با رطوبت و خوردگی پین‌های فلزی آن اشاره کرد. با این حال، وارد کردن پین کد به صورت اشتباه نیز می‌تواند منجر به این اتفاق شود. برای آشنایی با نحوه فعال کردن سیم‌کارتی که به دلیل اشتباه وارد کردن پین کد سوخته است، همراه ما باشید.

 

پین کد و کد PUK

چگونه سیم کارت سوخته همراه اول ایرانسل و رایتل را فعال کنیم

پین کد رمز عبور و روش امنیتی برای افزایش امنیت سیم‌کارت است. این کد معمولا در پشت قاب سیم‌کارت درج شده است و برای هر سیم کارت اختصاصی است. همه اپراتورها از جمله ایرانسل، همراه اول و رایتل پین کد را در اختیار خریدار قرار می‌دهند.

کد PUK نیز همانند پین کد بوده که مخفف عبارت Personal Unblocking Key است. در صورتی که بیش از سه بار پین کد را اشتباه وارد کنید، سیم‌کارت شما قفل می‌شود. برای رفع این مشکل شما بایستی از کد PUK سیم‌کارت خود بهره ببرید.

زمانی که شما پین سیم‌کارت خود را بیش از سه بار اشتباه وارد کنید، سیم‌کارت شما قفل می‌شود. برای باز کردن سیم‌کارتی که قفل است باید کد هشت رقمی PUK را وارد کنید. اگر PUK را نیز چند مرتبه به صورت اشتباه وارد کنید، سیم‌کارت شما به اصطلاح می‌سوزد و غیر قابل استفاده می‌شود. بنابراین به هیچ وجه نباید این کدها را به صورت رندوم یا حتی سرسری وارد کنید.

 

روش فعال کردن سیم کارت سوخته

چگونه سیم کارت سوخته همراه اول ایرانسل و رایتل را فعال کنیم

برای بازیابی شماره‌های سیم‌کارت سوخته ایرانسل، همراه اول و رایتل روش‌های مختلفی وجود دارد. اگر شما بر روی گوشی تلفن همراه خود پیامی با عنوان Insert Simcard یا Card rejected مشاهده نمودید، یعنی سیم کارت شما دارای نقص است و دیگر امکان استفاده از آن دیگر وجود ندارد.

برای فعال سازی سیم‌کارت سوخته همراه اول و فعال سازی سیم‌کارت سوخته رایتل کافی است به یکی از دفاتر و مراکز مجاز خدمات اپراتورهای ایرانسل، همراه اول و رایتل، دفاتر پیشخوان و یکی از دفاتر خدمات ارتباطی مراجعه کرده و درخواست تعویض سیم‌کارت را بدهید. به این روش شما می‌توانید بدون پرداخت هزینه اضافی سیم‌کارت خود را به صورت فعال و با همان شماره قبلی خود دریافت و استفاده کنید.

مدارکی که برای فعال سازی سیم‌کارت سوخته نیاز است به دفاتر خدمات ارتباطی و یا نمایندگی اپراتورها ارائه کنید شامل اصل و تصویر کارت ملی، برگه مشخصات است. در زمان تعویض سیم کارت بایستی مالک خط پوکه سیم‌کارت را به همراه داشته باشد. وکیل قانونی مالک نیز می‌تواند به جای مالک به دفاتر مجازی تعویض سیم‌کارت مراجعه کنند. اگر سیم‌کارت شما دائمی باشد باید قبض پرداختی آخرین دوره را به همراه داشته باشید.

 

تعویض غیر حضوری سیم کارت سوخته ایرانسل

چگونه سیم کارت سوخته همراه اول ایرانسل و رایتل را فعال کنیم

گاها این امکان برای شما وجود ندارد که به صورت حضوری برای تعویض سیم‌کارت سوخته ایرانسلی خود اقدام نمایید. اما نگران نباشید، برای این که شما بتوانید به صورت غیر حضوری دست به تعویض سیم‌کارت خود بزنید کافیست از کد دستوری #۱*۲*۱۰*۵۵۵* استفاده کنید. برای فعال‌سازی سیم‌کارت تازه مجددا همین کد دستوری را وارد کنید تا فعال کردن سیم‌کارت سوخته را به سادگی انجام دهید.

 

روش بازگردانی پین کد و  PUK

چگونه سیم کارت سوخته همراه اول ایرانسل و رایتل را فعال کنیم

اگر دلیل اشتباه وارد کردن کد‌های پین و PUK این است که قاب سیم‌کارت خود را گم کرده‌اید، برای بازیابی کدهای هریک از اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل روش‌های مخصوص به خود وجود دارد.

همراه اول: برای سیم‌کارت همراه اول چهار روش وجود دارد. روش اول تماس با شماره ۰۹۹۹۰ است که با توجه به راهنمای اپراتور می‌توانید آن را بازیابی کنید. روش بعدی استفاده از روش پیامکی است، شما کافیست که عدد ۲ را به سامانه ۸۹۶۹ ارسال کنید تا دستور العمل مناسب برای بازگردانی پین کد برای شما ارسال شود. در روش دیگر شما می‌توانید به دفاتر مجاز خدمات ارتباطی مراجعه نمایید. مرحله و روش آخر نیز استفاه از اپلیکیشن همراه من است.

ایرانسل: اگر شما سه بار پین سیم کارت خود را اشتباه وارد کردید و به پین کد و PUK خود دسترسی ندارید کافیست عدد ۰۰۹۷۱۳۱۲ را وارد کنید. حال مشاهده می‌کنید که درخواستی مبنی بر وارد کردن پین جدید برای شما ارسال می‌شود. حال بایستی شما یک عدد چهار الی هشت رقمی دلخواه را به عنوان پین جدید خود وارد کنید. در مرحله بعد همان پین کد دلخواه چهار الی هشت رقمی حود را مجددا وارد و تایید نمایید. همچنین شما می‌توانید به نمایندگی های مجاز ایرانسل مراجعه کنید و اقدام به رفع مشکل سیمکارت خود کنید.

رایتل: برای بازگردانی پین و کد PUK سیم‌کارت رایتل دو روش کلی و موثر وجود دارد. روش اول این است که مانند سایر اپراتورها به دفاتر مجاز خدمات ارتباطی و یا نمایندگی ها رایتل مراجعه کنید. در روشی دیگر شما اگر دارای خط رایتلی دیگری هستید با شماره ۲۰۰ تماس بگیرید. اگر از خطوط غیر رایتلی قصد رفع این مشکل را داشته باشید، باید با شماره ۰۹۲۰۲۰۰۰۰۰۰ تماس بگیرید.

نازنین قیاسی

من نازنین قیاسی هستم، فارغ التحصیل ارشد بیوتکنولوژی از دانشگاه تهران که از نوجوانی به کتاب‌خوانی و نوشتن داستان‌های کوتاه علاقه داشتم. احتمالا راحت‌ترین کار در این دنیا برایم نوشتن است به همین دلیل سال‌های زیادی است که در زمینه ترجمه متون انگلیسی و تولید محتوای سئو فعالیت دارم. از دیگر علاقه‌مندی‌هایم تماشای فیلم و انیمه است.

نوشته های مشابه

۵ دیدگاه

  1. سلام همسرمن خط رایتل دارد دیروز بهش شک کردم وگفتم ریز مکالماتت رابرایم بگیر ،اوسیم کارتش را سوزوند،چگونه میتوانم سیم کارت را فعال کنم ،چون پیشخوانها هم باید خود فردحاضرشود؟لطفن اگه میشه کمکت کنید

  2. سلام مرسی از مطلبت ولی ی مشکل جدید اضافه شده به این جریان،،، اونم اینکه باید حتما یه سیمکارت ب اسمت باشه تا سیمکارتی ک میخوای بسته بازگشت بگیری براش،،، بتونن فعال کنن😒

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا