نقد و بررسی

راهنمای خرید گوشی تا ۳ میلیون

راهنمای خرید گوشی تا 3 میلیون

برخلاف باور عموم گوشی‌های ارزان قیمت و در عین حال باکیفیتی در بازرا پیدا می‌شود که در این مقاله سعی داریم به برخی از آنها اشاره کنیم. به طور کلی قیمت گوشی شیائومی نسبت به دیگر برندهای خوب بازار مناسب‌تر ا‌ست، بنابراین در لیست بهترین گوشی ۳ میلیونی و البته مدل‌هایی که کمی گران‌تر هستند، نام این برند بیشتر از سایرین تکرار می‌شود. هواوی، رقیب چینی شیائومی مانند قبل تمایل چندانی به تولید گوشی در این رنج قیمتی ندارد. سامسونگ هم در مدل‌های پایین خود مانند ای ۱۲ می‌توان کما بیش در این لیست مشاهده کرد.

 

گلکسی A03s سامسونگ

راهنمای خرید گوشی تا 3 میلیون

خوش‌دستی و سازگاری خوب نرم‌افزار با سخت‌افزار گوشی A03، بهترین ویژگی آن است. در قسمت جلویی ای ۰۳ اس، یک نمایشگر ۶.۵ اینچی وجود دارد که قاب پلاستیکی دور آن به قاب پشتی متصل شده است، به این صورت که فریم میانی و بدنه پشتی یکپارچه هستند. صفحه نمایش بزرگ و ۶.۵ اینچی در گوشی A03s می‌تواند گزینه مناسبی برای خرید گوشی باشد. پنل نمایشگر در این گوشی از نوع PLS LCD بوده و طبیعتا تکنولوزی ساخت خیلی قوی را ارائه نمی‌کند.

سامسونگ در گوشی‌های پایین‌رده خود معمولا از اندروید وان (Android One) استفاده می کند اما A03s از اندروید ۱۱ بهره برده و رابط کاربری One UI 3.1 Core روی آن نصب و راه اندازی شده است. سامسونگ ترجیح داده در این گوشی از سری تراشه‌های اگزینوس استفاده نکند آن را به تراشه‌یHelio P35  با معماری ۱۲ نانومتری از سری محصولات شرکت مدیاتک مجهز کرده است.

گوشی اقتصادی سامسونگ در روز عکس‌های رضایت بخشی می‌گیرد. کیفیت عملکرد دوربین این گوشی نسبتا خوب است و با در نظر گرفتن قیمت آن عکس‌برداری مناسبی را ارائه می‌دهد. طبیعی است که ثبت تصاویر در محیط‌های باز و با نور مناسب از کیفیت بهتری برخوردار خواهد بود. اما در در محیط‌های بسته و کم نور نباید انتظار خیلی بالایی از آن داشت. یکی از بهترین ویژگی‌های A03s استفاده از یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت است، بنابراین طول عمر باتری بی‌نظیری دارد؛ اما از سنسور اثر انگشت برخوردار نیست.

 

گلگسی A12 ناچو سامسونگ

راهنمای خرید گوشی تا 3 میلیون

گوشی A12 ابعادی برابر با ۱۶۴ در ۷۵.۸ در ۸.۹  میلی‌متر دارد و تقریبا ۲۰۵ گرم وزن دارد. ای ۱۲ ناچو یک صفحه‌نمایش ۶.۵ اینچی دارد که نسبت آن به بدنه حدود ۸۵.۸ درصد است. این ویژگی سبب شده تا قاب گوشی حاشیه بسیار باریکی داشته باشد و پنل جلویی  لب‌تا‌لب از محتوا پر شود. گلگسی A12 ناچو تراشه‌ی اگزینوس ۸۵۰ با ضخامت ۸ نانومتری دارد که از ظرافت ساخت بالایی برخوردار است. گوشی A12 ناچو به جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل اندروید مجهز شده و از اندروید ۱۱ با رابط کاربری One UI 3.1 استفاده می‌کند.

سامسونگ گلگسی A12 مجهز به دوربین ۴گانه است که در یک پنل مربعی‌شکل در قاب پشتی این گوشی قرار گرفته‌ است. دوربین اصلی مجهز به دیافراگم f/2.0 است و از یک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی بهره می‌برد که می‌تواند عکس‌هایی با کیفیت بالا را به ثبت برساند.

یکی از نقاط قوت گوشی گلگسی A12 پشتیبانی از قابلیت شارژ سریع ۱۵ واتی است که مدت‌زمان شارژ شدن این گوشی را به حد چشمگیری کاهش می‌دهد. باتری این گوشی از نوع ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است که به‌‌راحتی نیاز کاربر را برای فعالیت معمول روزانه مرتفع می‌سازد.

 

شیائومی ردمی ۱۰

راهنمای خرید گوشی تا 3 میلیون

متریال بکار رفته در گوشی شیائومی ردمی ۱۰ با اینکه کاملا پلاستیکی است، نسبت به رقبای سامسونگی خود کیفیت بهتری دارد. ردمی ۱۰ از جمله گوشی‌های خوبی است که عملکردی مشابه با مدل قبلی خود دارد. پنل جلویی کاملا تخت طراحی شده و نمایشگری ۶.۵ اینچی را در خود جای داده است. پنل نمایشگر شیائومی ردمی ۱۰ از نوع IPS LCD است. نمایشگری با اندازه ۶.۵ اینچ و رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل که نسبت تصویر ۲۰:۹ را ارائه می‌دهد.

طبق معمول شیائومی مانند بسیاری از گوشی‌های میان‌رده خود، با شرکت مدیاتک همکاری کرده و از تراشه جدید آن یعنی MediaTek Helio G88 با معماری ۱۲ نانومتری برای ردمی ۱۰ هم استفاده کرده است. در واقع در این کلاس قیمتی عملکرد سخت‌افزاری بسیار خوبی داشته و از جمله مدل‌هایی است که می‌توان گفت برای اجرای بازی‌های سبک‌تر ایده‌آل است و از این نظر می‌توانید روی آن حساب کنید. اندروید ۱۱ به همراه رابط کاربری اختصاصی آن یعنی MIUI 12.5 هم در سیستم عامل ردمی ۱۰ به کار رفته است.

شیائومی در نسخه معمولی ردمی ۱۰ از باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت استفاده کرده است. این در حالی است که در نسخه پرایم از باتری با ظرفیت ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت بکار رفته است. بعلاوه سنسور اثر انگشت در طراحی ردمی ۱۰ به چشم می‌خورد که در این کلاس قیمتی یک مزیت خوب محسوب می‌شود.

 

گوشی شیائومی ردمی ۹ سی

راهنمای خرید گوشی تا 3 میلیون

گوشی ردمی ۹ سی یکی دیگر از گوشی‌های شیائومی است. با باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری و نمایشگری خوب در کنار دوربین چهارگانه و لنز اصلی ۱۳ مگاپیکسلی با قابلیت فیلمبرداری ۱۰۸۰ پیکسل، یکی از گزینه‌های مناسب شما در این بازه به حساب می‌آید. ردمی ۹c در کلاس خودش عملکرد دوربین قابل‌قبولی داشته و از آن مهم‌تر از سنسور‌اثر‌انگشت هم برخوردارست که امنیت گوشی را تا حد زیادی ارتقاء می‌دهد.

لازم به ذکرست گوشی Redmi 9c از درگاه حافظه‌ی خارجی microSDXC نیز برای افزایش حافظه‌ی ذخیره‌سازی بهره برده که شما را قادر می‌سازد در صورت نیاز به فضای ذخیره‌سازی بیشتر آن را ارتقاء دهید. در کل ۹C را می‌توان کاندیدای بهترین گوشی با قیمت مناسب در رده قیمتی ۳ میلیون تومان معرفی کرد.

 

گوشی موبایل شیائومی پوکو ام ۴ پرو

راهنمای خرید گوشی تا 3 میلیون

گوشی پوکو ام ۴ پرو در قاب جلویی و شیشه‌ای خود از محافظ گوریلا گلس بهره برده و گواهی IP53 را دریافت کرده است. این گوشی به یک نمایشگر ۶.۶ اینچی از نوع پنل  IPS LCDمجهز شده که رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل و نرخ نوسازی آن ۹۰ هرتز را ارائه می‌دهد.

تراشه دایمنسیتی ۸۱۰ ۵جی به‌عنوان پردازنده مرکزی در Poco M4 Pro 5G قرار گرفته است که نسبت به نسل قبلی خود، یعنی تراشه ۷۰۰، هسته‌های بزرگتری دارد و با فرآیند لیتوگرافی ۶ نانومتری تولید شده است. در پوکو ام ۴ پرو جدیدترین نسخه رابط کاربری MIUI یعنی شماره ۱۲.۵ به همراه سیستم عامل اندروید ۱۱ به کار رفته است.

Poco M4 Pro 5G شیائومی به یک لنز اصلی و یک لنز اولترا واید مجهز شده که به جای لنز تشخیص عمق قرار گرفته است. لنز دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی دارای قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز است. دوربین فوق عریض هم از وضوح ۸ مگاپیکسلی بهره می‌برد. ظرفیت باتری گوشی موبایل پوکو  M4 Pro 5G5000 میلی‌آمپری است و طبق ادعای شیائومی با پشتیبانی از تکنولوژی شارژ سریع ۳۳ واتی در عرض ۵۹ دقیقه به طور کامل شارژ می‌شود.

نازنین قیاسی

من نازنین قیاسی هستم، فارغ التحصیل ارشد بیوتکنولوژی از دانشگاه تهران که از نوجوانی به کتاب‌خوانی و نوشتن داستان‌های کوتاه علاقه داشتم. احتمالا راحت‌ترین کار در این دنیا برایم نوشتن است به همین دلیل سال‌های زیادی است که در زمینه ترجمه متون انگلیسی و تولید محتوای سئو فعالیت دارم. از دیگر علاقه‌مندی‌هایم تماشای فیلم و انیمه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا