نقد و بررسی

مقایسه گوشی گلکسی A53 با A73 سامسونگ

مقایسه گوشی گلکسی A53 با A73 سامسونگ

گوشی سامسونگ در بازار ایران محبوبیت بالایی دارند، سری گلکسی A سامسونگ تبدیل به میان‌رده‌های پرفروشی شده‌اند. سامسونگ تابه‌حال مدلهای متنوعی از گوشی موبایل را در سری A به بازار میان‌رده عرضه کرده است که تقریبا تمام آنها، ساختار کاربری یکسانی دارند. گوشیهای Galaxy A53 و A73 اوایل امسال روانه بازار شدند که تفاوت آنها در بخش پردازنده است. یکی از آنها به تراشه اسنپدراگون و دیگری به تراشه ساخت سامسونگ، یعنی اگزینوس مجهز است. در ادامه با مقایسه گلکسی A73 با گلکسی A53 سامسونگ همراه ما باشید تا جزئیات مشخصات این گوشی‌ها را موشکافی کنیم.

 

بررسی طراحی گلکسی ای ۵۳ با گلکسی A73 سامسونگ

مقایسه گوشی گلکسی A53 با A73 سامسونگ

در طراحی گوشی گلکسی سامسونگ A73 خبری از نوآوری نیست. هنگامی که به پنل جلویی دستگاه نگاه کنید، یک نمایشگر بزرگ خواهید دید که در بالا و وسط نمایشگر آن، دوربین سلفی در قسمت پانچ هول دیده می‌شود. به لطف نمایشگر بزرگ سامسونگ گلکسی A73 5G، حاشیه‌ها نسبتا باریک هستند و این خبر خوبی برای کاربران، علی‌الخصوص گیمرها است.

گوشی سامسونگ گلکسی A73 5G با وزن ۱۸۱ گرم توانسته شرایط خوبی را برای کاربرانی که همواره نیازمند استفاده از دستگاه خود هستند و از وزن بالای گوشی‌ها ناراحت می‌شوند، رقم بزند. همچنین این اسمارت‌فون از استاندارد IP67 برخوردار شده که به معنای مقاومت دستگاه در برابر گردوغبار و آب است. این گوشی می‌تواند به مدت ۳۰ دقیقه در عمق ۱ متری آب دوام بیاورد. گوشی سامسونگ گلکسی A73 در سه رنگ جذاب خاکستری، نعنایی و سفید طراحی و تولید شده است.

گلکسی A53 به‌لحاظ ابعادی و ساختاری هیچ تفاوتی با هم‌نسلی‌های خود ندارد. در این گوشی هم با همان نمایشگر ۶٫۵ اینچی با بدنه پلاستیکی و فریم براق طرف هستیم. جنس بدنه‌ی گلکسی A53 تفاوتی با نسل قبل ندارد؛ پنل پشتی و فریم دستگاه به‌ترتیب از پلاستیک مات و براق ساخته شده‌اند.

 

مقایسه صفحه نمایش گلکسی ای ۵۳ با گلکسی A73 سامسونگ

مقایسه گوشی گلکسی A53 با A73 سامسونگ

در گوشی A73 از نمایشگر ۶.۷ اینچی با پنل +Super AMOLED استفاده شده که نرخ‌نوسازی بسیار خوب ۱۲۰ هرتزی دارد و بعلاوه برای وب گردی نیز بسیار روان و مناسب است. رزولوشن +Full HD این مدل در کنار تراکم پیکسلی بالای ۳۹۳ پیکسل در هر اینچ، گوشی سامسونگ A73 را به وسیله‌ای ایده‌آل، برای بازی تبدیل می‌کند.

همچنین ۸۷ درصد از نمای جلوی این گوشی به نمایشگر اختصاص یافته که نشان از کم‌حاشیه بودن و زیبایی آن دارد. ناگفته نماند گوریلاکلس ۵ وظیفه محافظت از این صفحه نمایش را به عهده دارد. در کل نمایشگر گلکسی A73 یکی از بهترین‌های بازار در این کلاس محسوب می‌شود.

همان چیزی که انتظارش را دارید در بخش صفحه نمایش A53 دیده می‌شود. یک صفحه نمایش بزرگ با ابعاد ۶.۵ اینچ و پنل Super AMOLED. این صفحه نمایش با رزولوشن ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل، از نورخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند. سامسونگ همیشه نشان داده که در این بخش با اختلاف زیادی پیشتاز است و این موضوع در مقایسه گلکسی A53 با A73 نیز مشاهده می‌شود. صفحه این گوشی، رنگ‌ها را خیلی خوب نشان می‌دهد.

عمق رنگ مشکی به طرز دوست داشتنی خوب است و در نهایت روشنایی خیلی زیادی هم دارد و البته رنگ سفید را هم خوب و تمیز نمایش می‌دهد. قطعا هیچ ایرادی به صفحه نمایش به جز حاشیه‌های که می‌توانست کمتر باشد وارد نیست.

 

بررسی عملکرد گلکسی ای ۵۳ با گلکسی ای ۷۳ سامسونگ

مقایسه گوشی گلکسی A53 با A73 سامسونگ

گلکسی A73 5G مجهز به رابط کاربری جدید One UI 4.1 بوده که مبتنی بر اندروید ۱۲ است. سامسونگ نسخه‌های جدیدتر سیستم‌عامل و رابط کاربری را برای این گوشی منتشر خواهد کرد. همین ترکیب نرم‌افزار در گوشی A53 سامسونگ نیز وجود دارد. همه چیز در این گوشی در بخش نرم‌افزاری مدرن و دوست داشتنی است؛ از ظاهر رابط کاربری گرفته تا زمانی که برای آپدیت در نظر گرفته شده است. سامسونگ قول داده که در بخش نرم‌افزاری، تا ۴ سال از نسخه‌های اصلی اندروید پشتیبانی کند.

در ادامه مقایسه گلکسی A73 با گلکسی A53 سامسونگ به بررسی سخت‌افزار این دو می‌پردازیم. گلکسی A53 از پردازنده اختصاصی سامسونگ، یعنی اگزینوس ۱۲۸۰ استفاده می‌کند. در طرف دیگر، گلکسی A73 از تراشه میان‌رده کوالکام اسنپدراگون ۷۷۸G بهره می‌برد. در بنچمارک‌های انجام گرفته، اسنپدراگون ۷۷۸G فقط حدود ۲۵ درصد بهتر از اگزینوس ۱۲۸۰ بود. پردازنده گرافیکی آدرنو ۶۴۲L نیز از Mali-G68 قوی‌تر است و همین مسئله، گلکسی A73 را به گزینه بهتری برای بازی کردن تبدیل می‌کند. این دو گوشی در وظایف عادی و روزمره عملکرد یکسانی دارند و تفاوتی بین آن‌ها احساس نخواهید کرد؛ اما اگر برای بازی کردن بین انتخاب گلکسی A73 یا گلکسی A53 مانده‌اید، قطعا A73 انتخاب بهتری خواهد بود.

 

مقایسه دوربین گلکسی ای ۷۳ با A53

مقایسه گوشی گلکسی A53 با A73 سامسونگ

شاید یکی از اصلی‌ترین نقاط قوت سامسونگ A73 و یکی از دلایلی که شما را برای خرید ترغیب می‌کند، دوربین این مدل باشد. سامسونگ از ترکیب چهار دوربین استفاده کرده که کیفیت لنز اصلی گوشی ای ۷۳ بسیار تحسین‌برانگیز بوده و وضوح ۱۰۸ مگاپیکسلی دارد. همچنین لنزهای فرعی اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی، ماکرو و تشخیص عمق ۵ مگاپیکسلی، یکی از بهترین مجموعه دوربین‌ها را برای عکاسی در اختیار شما قرار می‌دهند. لنز سلفی نیز ۳۲ مگاپیکسلی است و جزئیاتی عالی به ثبت می‌رساند. هر دو دوربین اصلی و سلفی گوشی A73 قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت ۴K را دارند.

بررسی دوربین A53 5G نیز جذاب است. سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسلی این گوشی،‌ از لرزشگیر اپتیکال (OIS) پشتیبانی می‌کند و با کاهش لرزش تصویر هنگام عکاسی یا فیلم‌برداری، تجربه عالی از کار کردن با یک موبایل میان‌رده را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. دوربین فوق عریض در بخش پشتی، سنسوری ۱۲ مگاپیکسلی دارد. سنسورهای ۵ مگاپیکسلی ماکرو و تشخیص عمق نیز موجودندکه به نظر می‌رسد این دو دوربین بیشتر برای جذاب‌تر شدن ظاهر دستگاه به گلکسی A53 5G اضافه شده‌اند. در بخش جلویی برای دوربین سلفی، سنسوری ۳۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 قرار گرفته است که می‌تواند تصاویر را با وضوحی عالی ثبت کند.

 

مقایسه باتری گلکسی A53 با گلکسی A73 سامسونگ

مقایسه گوشی گلکسی A53 با A73 سامسونگ

مقایسه گلکسی A53 با گلکسی A73 سامسونگ اطلاعات خوبی را در اختیار ما قرار می‌دهد. گوشی سامسونگ گلکسی A73 در کنار مشخصات فنی قابل توجه، دارای باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بوده و جالب این که از فناوری شارژ سریع ۲۵ وات پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید از شارژرهای ۲۵ وات گوشی‌های A52s یا A72 برای این دستگاه استفاده کنید.

برای گلکسی A53 نیز یک باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر در نظر گرفته شده که ظرفیتی مناسب و هم سطح گوشی‌های رقیب است. این باتری از شارژ سریع ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند؛ اما نکته اینجاست که شارژری داخل جعبه دستگاه نیست و مجبور هستید یا از شارژهای قدیمی خود استفاده کنید یا شارژر جدیدی بخرید. عملکرد باتری کاملا راضی کننده است و یک روز کامل را در استفاده سنگین جواب می‌دهد و در استفاده سبک می‌توان تا ۱ روز و نیم هم از آن استفاده کرد.

 

قیمت گلکسی A53 و A73 در بازار ایران

قیمت گلکسی A53 در رنج قیمتی ۱۳.۵۰۰.۰۰۰ تا ۱۹.۵۰۰.۰۰۰ تومان قرار می‌گیرد در حالی که شروع قیمت گلکسی A73 با یک مدل بالاتر از ۱۶.۵۰۰.۰۰۰ تا ۲۲.۵۰۰.۰۰۰ تومان تعیین شده است. در مقایسه گلکسی A73 با گلکسی A53 متوجه شدیم که این دو گوشی شباهت‌های زیادی با یکدیگر دارند. تفاوت اصلی این دو گوشی در بخش تراشه و دوربین اصلی است که در این بخش‌ها نیز می‌توان Galaxy A73 را گوشی بهتری دانست.

نازنین قیاسی

من نازنین قیاسی هستم، فارغ التحصیل ارشد بیوتکنولوژی از دانشگاه تهران که از نوجوانی به کتاب‌خوانی و نوشتن داستان‌های کوتاه علاقه داشتم. احتمالا راحت‌ترین کار در این دنیا برایم نوشتن است به همین دلیل سال‌های زیادی است که در زمینه ترجمه متون انگلیسی و تولید محتوای سئو فعالیت دارم. از دیگر علاقه‌مندی‌هایم تماشای فیلم و انیمه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا