آموزش

چگونه هندزفری بلوتوثی و ساعت هوشمند خود را شارژ کنیم

شارژ هندزفری بلوتوثی و ساعت هوشمند

ساعت‌های هوشمند و هندزفری بلوتوثی از جدیدترین گجت‌‌های هوشمندند که به تازگی محبوبیت بسیاری در بین جوانان پیدا کرده است. زیرا به جای همیشه در دست داشتن یک گوشی موبایل، می‌توان با استفاده از یک ساعت روی مچ دست و یک هدفون در گوش، تمام کارها و برنامه‌های روزانه خود را انجام داد.

از طرفی یک ساعت معمولی با استفاده از یک باتری کوچک می‌تواند مدت‌ها کار کند. یا هندزفری‌های سیمی انرژی مورد نیاز خود را از طریق اتصال سیمی به گوشی، کسب می‌کنند. طبیعی است که ساعت‌های هوشمند و هدفون‌های بلوتوثی، نیاز به تامین انرژی الکتریکی بیشتری داشته باشد.

هندزفری‌های بی‌سیم و ساعت‌های هوشمند به دلیل اتصال با بلوتوث و داشتن چیپست‌های مخصوص ارتباطات، دارای باتری با ظرفیت بیشتری هستند تا بتوانند شارژ برای پخش موسیقی و روشن شدن را در خود نگه دارند و همچنین در صورت تمام شدن نیرویشان، دوباره شارژ شوند. سوالی که در ذهن ما ایجاد می‌شود اینست که این گجت‌های همیشه همراه، انرژی الکتریکی مورد نیاز خود را چگونه باید دریافت کنند. یا به عبارت دیگر ساعت‌ها و هدفون‌های خود را چگونه باید شارژ کنیم.

در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین روش شارژ هدفون بلوتوثی و ساعت هوشمند را آموزش دهیم.

 

باتری هدفون های بلوتوثی

هدفون‌های بلوتوثی دارای یک محفظه شارژ هستند که هردو گوشی‌های هدفون درون آن جای گرفته و شارژ مورد نیاز خود را از طریق اتصال الکتریکی، از این محفظه دریافت می‌کند. گوشی هدفون‌ها دارای یک باتری کوچک است که معمولا ۵۰ میلی آمپر باعت ظرفیت دارد تا بتواند انرژی مورد نیاز برای چندین ساعت گوش دادن به موسیقی، تماشای فیلم یا برقراری مکالمه را برای کاربر تامین کند.

محفظه شارژ یا همان کیس نگهدارنده به دلیل حجم بیشتر ظرفیت بیشتری از باتری هم دارد، برای مثال ۴۰۰ تا ۴۵۰ میلی آمپر ساعت. اما بعد از چندین مرتبه شارژ گوشی‌های هدفون نیاز به شارژ مجدد دارد. کیس شارژ مجهز به یک درگاه شارژ از همان نوع درگاه شارژ گوشی است که از طریق کابل شارژر به راحتی قابل شارژ است. سوال اصلی اینجاست که چه نوع آداپتوری برای شارژ مجدد کیس شارژ باید استفاده کرد.

 

باتری ساعت های هوشمند

باتری ساعت‌های هوشمند نیز مانند هدفون‌ها از ظرفیت کمی برخوردار است، برای مثال بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلی آمپر ساعت بسته به شرکت سازنده. باتری این ساعت‌ها با چنین ظرفیت بسته به نحوه استفاده و نوع امکانات ساعت از یک روز تا ۲۰ روز شارژ را در خود نگه می‌دارد. بنابراین برای استفاده نیاز به شارژ مجدد خواهد داشت.

اکثر ساعت‌های هوشمند در پشت صفحه ساعت، از یک نوع درگاه اتصال آهن‌ربایی بهره می‌برند که به نگهدارنده شارژر موجود در جعبه ساعت، متصل می‌شود. در نتیجه ساعت هوشمند شارژ مورد نیاز خود را از طریق این نگهدارنده که با کابل به آداپتور متصل است به دست می‌آورد.

 

شارژ هندزفری بلوتوثی و ساعت هوشمند

 

روش شارژ متداول هندزفری بلوتوثی و ساعت هوشمند

باتری کم‌حجم هدفون‌های بلوتوثی بی‌سیم و ساعت‌های هوشمند برای شارژ از شدت جریان و آمپر کم استفاده می‌کنند، درنتیجه پیشنهاد ما به شما استفاده از آداپتورهای اورجینال با ولتاژ ۵ ولت و جریان خروجی ۱ آمپر یا اتصال به پاوربانک‌هایی دارای پورت ۱ آمپر، برای شارژ این گجت‌های هوشمند است.

با جلوگیری از ورود شدت جریان بیش از حد به باتری هدفون و ساعت هوشمند، طول عمر باتری بیشتر می‌شود. در غیر این صورت ممکن است باتری کیس هدفون و باتری ساعت هوشمند آسیب دیده و شارژ را با سرعت بیشتری خالی کند. بنابراین این نکته را در نظر بگیرید که ولتاژ بیشتر باعث کم شدن مدت زمان شارژ این گجت‌های هوشمند نمی‎‌‌‌شود.

قدرت ولتاژ را با سرعت شارژ اشتباه نگیرید. برخی از هدفون‌های بلوتوثی یا ساعت‌های هوشمند از شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند و ممکن است درگاه شارژ آنها نیز از نوع تایپ C باشد. این نوع هدفون‌ها و ساعت‌ها با استفاده از فست شارژرها نیز قابلیت شارژ شدن دارند. اما اکثر هدفون‌های بی‌سیم و ساعت‌های هوشمند از شارژ معمولی پشتیبانی کرده و درگاه شارژشان از نوع میکرو USB  است و بهتر از همان شارژهای معمولی برای شارژشان استفاده کنید.

 

شارژ هدفون بلوتوثی و ساعت هوشمند با لپ‌تاپ

پورت‌های USB لپ‌تاپ اکثرا از نوع درگاه ۱ آمپری است. بنابراین لپ‌تاپ بهترین و ایده‌آل‌ترین وسیله برای شارژ کیس هدفون‌های بلوتوثی و همچنین ساعت‌های هوشمند است. تنها توصیه ما اینست که به هیچ عنوان گوشی موبایل خود را با لپ‌تاپ شارژ نکنید، زیرا گوشی‌های موبایل تا ۲ و حتی ۳ آمپر قابلیت دریافت نیرو دارند و جریان ۱ آمپر ممکن است به باتری گوشی صدمه وارد کند.

 

شارژ هندزفری بلوتوثی و ساعت هوشمند

 

شارژ هدفون بی‌سیم و ساعت هوشمند با استفاده از پاور بانک و شارژر فندکی

همانطور که گفته شد برای شارژ هدفون‌های بلوتوثی و همچنین ساعت‌های هوشمند توسط پاوربانک، پیشنهاد ما استفاده از پورت ۱ آمپر پاوربانک است. همچنین بهتر است پاوربانکی تهیه کنید که از قابلیت های PD و QC پشتیبانی کند، زیرا این نوع پاوربانک‌ها شارژ را به صورت ایمن و بدون نوسان به دستگاهی که به آن متصل کردید انتقال می‌دهند.

در گذشته شارژرهای فندکی بسیار مخرب بودند زیرا از روش ایمن برای تامین برق بدون نوسان پشتیبانی نمی‌کردند. بنابراین وصل کردن گوشی موبایل به شارژر فندکی ماشین، با از بین رفتن پیک‌های منظم باتری و در نتیجه خراب شدن باتری‌ها مساوی بود. اما امروزه با به‌روزشدن شارژرهای فندکی می‌توان به این نوع از شارژرها اعتماد کرد. اما برای اطمینان بیشتر بهتر است تا وقتی مجبور نشده‌اید از همان روش‌های امن دیگر استفاده کنید.

اگر قصد استفاده از شارژر فندکی برای هندزفری بلوتوثی و ساعت هوشمند خود را دارید و مجبور به این کار هستید، قبل از خرید حواستان باشد که شارژر فندکی مورد نظر از استانداردهای AF،PD  و QC بهره ببرد تا به گجت هوشمند شما آسیبی نرساند.

 

شارژ ساعت های هوشمند با استفاده از گوشی موبایل

برخی از ساعت‌‌های هوشمند پرچم‌دار ساخت کمپانی‌های اپل و سامسونگ قابلیت استفاده از فناوری Power Share و دریافت شارژ گوشی موبایل را دارند. این روش تنها با گوشی‌هایی امکان پذیر است که مجهز به بخش شارژ آهن‌ربایی در قاب پشتی هستند. بنابراین با گذاشتن گوشی به پشت روی زمین، می‌توانید ساعت هوشمند خود را روی آن قرار داده و شاهد شارژ شدنش باشید.

 

نازنین قیاسی

من نازنین قیاسی هستم، فارغ التحصیل ارشد بیوتکنولوژی از دانشگاه تهران که از نوجوانی به کتاب‌خوانی و نوشتن داستان‌های کوتاه علاقه داشتم. احتمالا راحت‌ترین کار در این دنیا برایم نوشتن است به همین دلیل سال‌های زیادی است که در زمینه ترجمه متون انگلیسی و تولید محتوای سئو فعالیت دارم. از دیگر علاقه‌مندی‌هایم تماشای فیلم و انیمه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا