آموزش

کد استعلام سیم کارت های به نام

کد استعلام سیم کارت های به نام

احتمالا اگر شما هم دوران نوجوانی پرهیاهویی داشتید یا تا به حال چندین کسب و کار کوچک راه انداخته‌اید، بیش از یک سیم‌کارت با نام خود خریدارای کرده‌اید. به همین علت استعلام سیم کارت بسیار اهمیت دارد. در واقع ارزان بودن بعضی از سیم‌کارت‌ها باعث شده آنها را بلا استفاده رها کنیم و پیگیر وضعیت آنها نباشیم. همین مسئله منجر به سواستفاده برخی از افراد شده و از این شماره‌های بلا استفاده برای کارهای نادرست بهر می‌برند.. بنابراین با استعلام شماره‌های به نام خود و تعیین وضعیت آنها می‌توان جلوی این اتفاقات نه چندان جالب را گرفت. در این مقاله قصد داریم به آموزش کد و روش‌های استعلام سیم‌کارت‌های به نام افراد در تمام اپراتورهای فعال در کشور که شامل اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل هستند، بپردازیم.

 

روش های استعلام سیم کارت های به نام

هر کدام از اپراتورهای تلفن همراه در ایران چندین روش برای استعلام سیم‌کارت‌های به نام قرار داده‌اند که به طور خلاصه در زیر آمده است و در ادامه به طور موردی به هر یک می پردازیم.

  1. استعلام از طریق کدهای دستوری
  2. استعلام از طریق شماره تلفن
  3. استعلام از طریق اپلیکیشن هر اپراتور
  4. استعلام از طریق سامانه استعلام خطوط

 

استعلام سیم کارت از طریق کد‌های دستوری

کد استعلام سیم کارت های به نام

استفاده از کد دستوری استعلام سیم‌کارت‌های به نام ساده‌ترین روش استعلام سیم‌کارت است که به شما می‌گوید چند سیم‌کارت در هر اپراتور به نام خود دارید. این کدها برای اپراتورهای مختلف متفاوت است. برای استعلام تعداد سیم‌کارت همراه اول، باید کد دستوری همراه اول را به شماره #۱۳۰*۱۰* در گوشی خود وارد کرده و با کد ملی، استعلام سیم‌کارت‌های به نام درخواست دهید.

استعلام سیم‌کارت‌های به نام ایرانسل، از طریق کد دستوری برای سیم‌کارت‌های دائمی‌ و اعتباری با شماره‌گیری کد # ۸۰ * امکان پذیر است. کلیه کاربران سیم‌کارت‌های دائمی‌ و اعتباری برای استعلام سیم‌کارت‌های به نام رایتل، می‌توانند از طریق کد دستوری # ۲۱۱ *  نسبت به استعلام خطوط به نام خود اقدام کنند .

با شماره‌گیری کد دستوری و وارد کردن اطلاعات لازم، یک کد رهگیری دریافت می‌کنید و بلافاصله تعداد سیم‌کارت‌های به نام برای شما پیامک می‌شود. تمامی روش‌های ذکر شده برای استعلام سیم‌کارت، هر ۱۰ روز امکان مجدد درخواست را دارند. اگر یک بار درخواست استعلام دهید تا زمانی که ۱۰ روز به پایان نرسیده، نمی‌توانید مجددا استعلام بگیرید .

مشترکین اپراتورهای همراه اول و ایرانسل می‌توانند برای جلوگیری از سلب امتیاز خط تلفن همراه، کد ملی خود را برای سیم‌کارت همراه اول به شماره ۸۹۸۰ و برای سیم‌کارت ایرانسل به شماره ۲۷۲ پیامک دهند.

 

استعلام سیم کارت از طریق پیامک

کد استعلام سیم کارت های به نام

در این روش با ارسال کد ملی خود به سر شماره‌های ۳۰۰۱۵۰ و ۳۰۰۰۵۰۴۹۰۱ می‌توانید از تعداد سیم‌کارت‌های به نام خود اطلاع پیدا کنید. برای این کار که به روش “استعلام تعداد سیم کارت با کد ملی” نیز معروف است می‌توانید با پیامک کردن کد ملی خود به این شماره‌ها، از تعداد سیم‌کارت‌های به نام خود مطلع شوید.

اگر سیم‌کارت غیر قابل استفاده دارید، می‌توانید از این روش نسبت به غیر فعال کردن آن اقدام کنید. توجه کنید که استعلام خط هر ۱۰ روز یک بار امکان دارد. در استعلام خطوط به نام فقط و فقط تعداد سیم‌کارت‌های به نام نمایش داده می‌شود و شماره سیم‌کارت‌ها و نام افراد مخفی باقی می‌ماند. لازم به ذکر است کد ملی شما باید روی یکی از خطوط تحت مالکیت شما ثبت شده باشد. اگر سیم‌کارت شما مسدود شده است، در مقاله راهنمای رفع مسدود شدن سیم کارت ایرانسل نیز اطلاعات جالبی در رابطه با فعال کردن مجدد سیم‌کارت ایرانسل وجود دارد.

 

استعلام سیم کارت از طریق اپلیکیشن هر اپراتور‌ها

اپراتور‌های فعال در کشور برای مشترکین سیم‌کارت‌های خود اپلیکیشن ارائه کرده‌اند. تا بتوانند از طریق ان اپلیکیشن‌ها به کلیه خدمات این اپراتور‌ها دسترسی پیدا کنند. هم چنین با استفاده از این اپلیکیشن‌ها می‌توانند استعلام خطوط به نام خود را بگیرند.

  1. اپلیکیشن همراه من

اپراتور همراه اول، نیز برای مشترکین سیم‌کارت‌های خود اپلیکیشن همراه من را ارائه کرده است. کلیه افرادی که سیم‌کارت همراه اول دارند، می‌توانند با دانلود و نصب این اپلیکیشن به کلیه خدمات این اپراتور بزرگ دسترسی پیدا کنند. هم چنین افراد می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن همراه من استعلام خطوط به نام خود اطلاع پیدا کنند. در ابتدا وارد اپلیکیشن همراه من شوید. سپس از منو سمت چپ در صفحه شماره همراه به نام خود را نمایش می‌دهد. از طریق این اپلیکیشن همچنین می‌توان نسبت به خرید بسته اینترنت، مکالمه و شارژ نیز اقدام کرد.

  1. اپلیکیشن ایرانسل من

اپراتور ایرانسل برای مشترکین سیم‌کارت‌های خود اپلیکیشن ایرانسل من را ارائه کرده است. کلیه افرادی که سیم‌کارت ایرانسل دارند می‌توانند با دانلود و نصب این اپلیکیشن به کلیه خدمات این اپراتور بزرگ دسترسی پیدا کنند. هم چنین افراد می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن ایرانسل من از سیم‌کارت‌های ایرانسل به نام خود اطلاع پیدا کنند. برای استعلام سیم‌کارت‌های به نام ایرانسل باد در ابتدا وارد اپلیکیشن ایرانسل من شوید. سپس می‌توانید از منو‌های موجود در راست در صفحه وارد پرونده و اطلاعات را مشاهده می‌کنید. سپس سیم‌کارت ایرانسل به نام خود را انتخاب در این صورت رمزی از طریق پیامک برای خط تلفن یا ایمیل فرستاده می‌شود و شما در این صورت شماره‌های به نام شما نمایش داده می‌شود.

  1. اپلیکیشن رایتل من

اپراتور رایتل نیز به عنوان سومین اپراتور فعال در کشور نیز برای مشترکین سیم‌کارت‌های خود اپلیکیشن رایتل من را ارائه داده است که تمام افرادی که سیم‌کارت رایتل دارند، بتوانند با استفاده از این اپلیکیشن به کلیه خدمات این اپراتور دسترسی پیدا کنند .برای این کار وارد منو اطلاعات شوید و گزینه شماره‌های من را انتخاب کنید. در این مرحله خواهید توانست کلیه شماره های رایتل خود و همچنین شماره‌های ترابرد شده به رایتل را که به نام شماست مشاهده کنید. از طریق اپ رایتل من میتوانید نسبته به خرید

 

استعلام سیم‌کارت از طریق سامانه

کد استعلام سیم کارت های به نام

برای استعلام سیم‌کارت‌های به نام خود همچنین می‌توانید به سامانه mobilecount.cra.ir مراجعه کرده و با وارد کردن کد ملی، نام و نام خانوادگی، شماره شناسنامه، نام پدر خود از تعداد خطوط به نام خود آگاه شوید. با انجام این روش از طریق پیامک به فرد اعلام می‌شود که چه تعداد سیم‌کارت به نام اوست. در مقاله طریقه فهمیدن شماره سیم کارت ایرانسل، همراه اول و رایتل روش‌های متفاوتی برای فهمیدن شماره تلفن‌های به نام خود وجود دارد.

 

نازنین قیاسی

من نازنین قیاسی هستم، فارغ التحصیل ارشد بیوتکنولوژی از دانشگاه تهران که از نوجوانی به کتاب‌خوانی و نوشتن داستان‌های کوتاه علاقه داشتم. احتمالا راحت‌ترین کار در این دنیا برایم نوشتن است به همین دلیل سال‌های زیادی است که در زمینه ترجمه متون انگلیسی و تولید محتوای سئو فعالیت دارم. از دیگر علاقه‌مندی‌هایم تماشای فیلم و انیمه است.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا